Bij de verkoop of langdurige verhuur van een woning moet u allerhande informatie (overheidsplannen, vergunningen, milieu, natuur, erfgoed, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden, heffingen) ter beschikking stellen aan de koper.
Een aanvraag voor een dossier vastgoedinformatie in onze gemeente bedraagt nog steeds 50 euro] .
Een aanvrager dient slechts éénmaal de retributieprijs voor een aanvraag te betalen per groep van 5 kadastrale percelen op voorwaarde dat de percelen aangrenzend zijn, de percelen binnen éénzelfde gemeentelijke grens liggen en er maximaal op één perceel (een) gebouweenhe(i)d(en) geregistreerd is (zijn).
Hoe kan u uw aanvraag doen? U bent:
- Notaris: u kan enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in uw eNotariaat
- Vastgoedmakelaar: u kan een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal
Burger, andere professionele aanvrager of overheidsinstantie: via volgende linken:
Vooraleer gebruik te kunnen maken van dit e-loket zijn er een aantal stappen die u (eenmalig) moet doorlopen
Bedrag
Het bedrag per stedenbouwkundig uittreksel bedraagt 50 euro per inlichtingenfiche.